07
januari
2015
|
15:25
Europe/Amsterdam

Coolblue introduceert service via Whatsapp

Samenvatting

Coolblue, één van de grootste webwinkels van Nederland, start deze week een test met klantenservice via de populaire mobiele chatapplicatie Whatsapp. 7 dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf. Het bedrijf, dat zegt 'obsessief' bezig te zijn met klantenservice, ziet het als een logische uitbreiding van zijn dienstverlening.

"We willen zijn waar onze klanten zijn," zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. "En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op."

Hugo, één van de productspecialisten van de Coolblue klantenservice, is enthousiast: "Voor een korte vraag is Whatsapp ontzettend handig. En het biedt extra mogelijkheden. Hulp nodig bij een instelling van je laptop? Maak een foto of korte video met je telefoon, stuur 'm door en ik kan je nóg beter helpen."

De test start klein: bij discussies of vragen op Twitter of Facebook die naar de privékanalen gehaald worden, krijgt de klant de keuze om verder te praten via Whatsapp. Als het aanslaat en klanten het op prijs blijken te stellen, wordt deze mogelijkheid verder ontwikkeld.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.