01
april
2017
|
09:14
Europe/Amsterdam

Coolblue klanten kunnen kiezen voor Pakketvertrager

Vanaf vandaag introduceert Coolblue de Pakketvertrager©. De online retailer reageert hiermee op de trend dat alles maar sneller moet. Je bestelt middernacht een artikel en het is de volgende dag al in huis, waardoor je geen tijd meer hebt om je te verheugen op je bestelling. Met de Pakketvertrager© werkt het precies andersom. Vandaag besteld? Ooit in huis. Veel leuker én spannender.

Ooit in huis
Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue: “Normaal doen wij er alles aan om pakketjes binnen één dag bij onze klanten te krijgen. We hadden om die ondraaglijke wachturen door te komen al een wachttherapie-pagina gemaakt. Met ontspannende video’s en muziek. Maar onze klanten kwamen met klachten dat ze daar niet rustig van konden genieten, want dan stond de bezorger alweer voor de deur. Daarom kunnen klanten vanaf vandaag op onze site de Coolblue Pakketvertrager© proberen.

Hoe ‘t werkt
Als klanten bij Coolblue bestellen, kunnen ze een moment uitkiezen om het pakket te laten leveren. Klanten die dat te snel vinden en juist wat langer uit willen kijken naar hun bestelling, klikken de Pakketvertrager© aan. Het pakket gaat dan de opslag in en kan daar zomaar maanden liggen.Een mooi voordeel is dat onze bezorgers nu ook eindelijk een lekker kopje koffie met de klant kunnen drinken. Daar hadden ze voorheen écht geen tijd voor”, aldus Remco de Jong, Hoofd Bezorging bij Coolblue.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.