07
augustus
2017
|
10:02
Europe/Amsterdam

Coolblue lanceert eigen app

Coolblue heeft vandaag haar app gelanceerd. De gratis app is volgens de online retailer de snelste manier om je product in huis te halen. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen. Met de app kun je ook barcodes van producten scannen om meteen de prijs en beschikbaarheid bij Coolblue te zien.

Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue: “We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen. Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke 2 weken een update met nieuwe features verwachten.”

Een eerste feature waar de Coolblue app mee uitpakt is de Kattenkijker: een glimlachonderzoek waarin klanten elke maand de beste kattenfoto kunnen kiezen.

De Coolblue app is vanaf vandaag te downloaden in de App Store. Voorlopig is deze enkel beschikbaar voor iPhone-gebruikers, de Android-versie volgt binnenkort.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.