11
juni
2015
|
21:46
Europe/Amsterdam

Coolblue meest favoriete merk op social media

Samenvatting

Coolblue is de grote winnaar van de Social Media Awards. De online retailer sleepte maar liefst 3 awards binnen. Coolblue werd geprezen om zijn beste grap en de beste reactie op consumenten. Als klap op de vuurpijl werd Coolblue verkozen tot meest favoriete merk op social media. Omdat social media niet zonder fans kan, nam Coolblue Ashwin Rajiv Labruyere, één van de grootste fans, mee naar de uitreiking. Ashwin mocht de prijzen in ontvangst nemen.

De vakjury en 6000 stemmers op debestesocialmedia.nl kwamen tot de conclusie dat Coolblue het meest favoriete merk op social media is. Volgens de jury ademt Coolblue social media. Grappen hebben een sympathiek huis-tuin-en-keukengehalte. De webcare en inhakers zijn heel menselijk: bij Coolblue werken echte mensen aan social media. Ook voor service kunnen klanten Coolblue 7 dagen per week tot middernacht bereiken via Facebook, Twitter, YouTube en Whatsapp.

Coolblue werd geroemd om de meest humoristische post van het afgelopen jaar met de vacature van pakketknuffelaar. Het bleek een inhaker op 1 april en wervingscampagne ineen waarmee het NOS Journaal en Jeugdjournaal is gehaald.

Uitpakpret met fans
Coolblue ontving daarnaast de award voor de scherpste reactie naar een consument.Nadat Coolblue een Uitpakpret-filmpje had gepost kwamen fans met hun eigen uitpaktypes. Daar moest de webwinkel natuurlijk op reageren

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.