Amsterdam,
24
november
2017
|
12:09
Europe/Amsterdam

Coolblue opent deuren van nieuw en groot winkelconcept: de Coolblue XXL

Online retailer zet in op een nog betere klantervaring

Samenvatting

Vandaag opent de eerste Coolblue XXL haar deuren in Amsterdam. Op 1.700 m² vinden klanten er meer dan 1.000 producten die ze ter plekke kunnen uitproberen en… een mega kartonknutselwerk. Daarnaast kunnen klanten er terecht voor gespecialiseerd advies, het afhalen van online bestellingen - tot een minuut na de bestelling - en directe service na aankoop. Dit nieuwe winkelconcept is hét paradepaardje van Coolblue.

De online retailer rolt de Coolblue XXL als eerste uit in Amsterdam. De bestaande winkel aan de Gustav Mahlerlaan kreeg een indrukwekkende make-over. “We hebben goed geluisterd naar onze klanten en medewerkers en hebben vele kleine en grote verbeteringen doorgevoerd. De grootste verbetering zit in de uitbreiding van het productassortiment ter plekke,” aldus Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue.

Het nieuwe concept is 5 keer groter dan de vorige winkel en de uitgestalde producten en accessoires zijn meteen voorradig.

Pieter Zwart: “Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden en uittesten. Wil je een nieuwe hoofdtelefoon, dan wil je toch even horen hoe die ‘echt’ klinkt, ook al vind je veel informatie via onze review- en instructievideo’s op Coolblue.nl. Ga je voor een nieuw koffiemachine, dan wil je gelijk proeven hoe de koffie smaakt. Deze mogelijkheid bieden we vanaf vandaag met een nog groter assortiment in de Coolblue XXL in Amsterdam.“

Service, eerlijk advies en het product meteen mee naar huis

In de Coolblue XXL werden ‘productwerelden’ gecreëerd voor Televisies, Geluid, Laptops/Computers/Netwerk, Witgoed, Telefonie/Tablets/Wearables en tenslotte koffiemachines. Bij elke wereld vind je niet alleen een walhalla aan dat type producten, je vindt er ook verschillende productspecialisten die je met kennis en eerlijk advies verderhelpen.

Ook de winkel zelf helpt klanten op weg naar het maken van de juiste productkeuze. Bijvoorbeeld door de advieswanden. Op deze wanden wordt aangeven waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe televisie, welke inchmaat ideaal is voor in jouw woonkamer, wat HDR is en waarom je zou moeten kiezen voor een smart-tv.

Nog meer winkels

De twee winkelconcepten zullen naast elkaar bestaan. Binnenkort wordt er nog een Coolblue XXL geopend in Den Haag. “Ondertussen luisteren we goed naar de feedback van onze klanten en sturen het concept bij waar nodig. Zo kunnen we ook de Coolblue XXL elke dag een beetje beter maken,” besluit Zwart.

Facts & figures

  • 1.700 m², 5x zo groot als de vorige winkel

  • 1000+ producten uitproberen

  • Alle aanwezige producten op voorraad

  • 6 werelden; Televisies - Geluid - Telefonie/Tablets/Wearables - Koffiemachines - -Witgoed en Laptops/Computers/Netwerk

  • 50 productspecialisten

  • een mega kartonknutselwerk

Boilerplate

Over Coolblue

Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 8 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi en Zaventem. De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.