05
januari
2015
|
18:30
Europe/Amsterdam

Coolblue start tv-campagne

Samenvatting

Coolblue, één van de grootste webwinkels van Nederland, zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het snelgroeiende bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid en verkopen nog harder laten groeien. Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid door meer mensen laten ervaren.

Het bedrijf heeft tot nu toe nauwelijks in reclame geïnvesteerd. Het koos ervoor zich te onderscheiden met klantenservice. Open tot middernacht, snelle bezorging, kraakheldere algemene voorwaarden en, bijvoorbeeld, medewerkers die handgeschreven ansichtkaarten sturen naar klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze dat. “We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame,” zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. “Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”

De onderneming bestaat bijna 15 jaar en heeft meer dan 1000 medewerkers. Waarom zo lang gewacht? Zwart: “Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. ‘Zaterdag besteld, zondag in huis’, bijvoorbeeld, durven we nu met vol vertrouwen op tv te schreeuwen.”

De tv-spot is ontwikkeld met reclamebureau Duval Guillaume en productiemaatschappij 100% Halal.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.