Rotterdam ,
08
juli
2014
|
12:07
Europe/Amsterdam

Omzet Coolblue groeit met 55%

Online retailer stelt groeiverwachting voor 2014 bij naar meer dan 350 miljoen euro

De omzetgroei van Coolblue in het eerste halfjaar van 2014 overtrof de eigen verwachtingen. Het bedrijf achter meer dan 300 webwinkels in Nederland en België zag de omzet over het eerste halfjaar met 55% stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Daar waar Coolblue eerder sprak over een verwachte omzet van meer dan 300 miljoen, rekent het nu op minimaal 350 miljoen euro omzet in 2014.

Nu al de omzet van 2012 binnen
“Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei," zegt een enthousiaste Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue. “En vanmorgen zag ik: we zijn alweer over de omzet van héél 2012 heen.” Geheim achter het succes is volgens Zwart de ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid: "Met inmiddels meer dan 700 Coolblue’ers werken we keihard om het elke dag steeds een beetje beter te doen. We zijn er trots op dat steeds meer Nederlanders en Belgen dat ontdekken en nog beter: dat ze fan worden en terugkomen.” Groei komt volgens het bedrijf dan ook niet alleen uit in 2014 nieuw geopende shops als Autostoelshop.nl of Ventilatorstore.nl, maar ook uit bestaande webshops en de 7 fysieke winkels.

Pieter Zwart, directeur en oprichter Coolblue
Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei.
Pieter Zwart, directeur en oprichter Coolblue
Pieter Zwart, directeur en oprichter Coolblue
Vanmorgen zag ik: we zijn alweer over de omzet van héél 2012 heen.”
Pieter Zwart, directeur en oprichter Coolblue
Boilerplate

Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Antwerpen en Lochristi. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.nl verkoopt het bedrijf consumentenelektronica op internet. Coolblue voegde onlangs webshops op het gebied van koken, speelgoed en outdoor toe. In 2013 behaalde het een omzet van 248 miljoen euro en is daarmee één van de grootste webwinkels van de Benelux. Zowel in 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014 won het bedrijf prijzen bij de Thuiswinkel.org en BeCommerce Awards.

Deel deze release