30
maart
2017
|
22:41
Europe/Amsterdam

Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue, is Marketeer of the Year 2017

Samenvatting

Vanavond werden in het Tropeninstituut in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2017 uitgereikt, de belangrijkste marketing vakprijzen van Nederland. Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue, won de felbegeerde award voor Marketeer of the Year 2017. Hij nam het op tegen IKEA en G-Star. De vakjury over Zwart: "De wijze waarop de klantbehoefte niet alleen wordt waargemaakt, maar telkens weer wordt overtroffen, is ongekend. De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt."

Pieter Zwart over de award: “Ik ben heel blij met deze prijs en neem deze graag in ontvangst voor alle Coolblue'ers die hieraan hebben meegewerkt. Want uiteindelijk zorgen zij voor het succes van Coolblue. Hoewel het vanavond gaat om Marketeer of the Year, gebruiken wij het woord marketing binnen Coolblue niet. We hebben het liever over zichtbaarheid, praatjes en mondhoekjes. Want die kunnen we meten en zo houden we het doelgericht.”

Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi, en Sint-Stevens-Woluwe. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van Telefonie, Computer & Tablets over Tuin & Klussen tot Koken & Tafelen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.