Coolblue-nieuws

Coolblue ‘Slimste organisatie van Nederland 2012’

Slimste jongetje van de klas wint Dutch BI Award

Samenvatting

De online retailer Coolblue ontving gisteren de Dutch BI Award 2012. Zij sleepten daarmee de titel ‘Slimste organisatie van Nederland 2012’ binnen. Daarmee versloeg de organisatie Buurtzorg Nederland en de Hypotheekshop.  

Volgens de vakjury koppelt Coolblue slimme technologie aan slim organiseren. Dit doen zij op een manier die uitblinkt in eenvoud en raffinement. “Een bevestiging van het werk dat we hebben verzet. Voor ons grootste doel -klanten tevreden krijgen en houden-, gecombineerd met een naadloze IT-integratie hebben we erkenning gekregen. Business Intelligence is daarbij een zeer belangrijk instrument. We zijn apetrots”, zegt Daniel Bos, manager Business Intelligence, die gisteravond de award ‘Slimste organisatie van Nederland 2012’ in ontvangst nam.

Dutch BI Award
De Dutch BI Awards-verkiezing werd dit jaar voor de zevende keer door de Passionned Group verzorgd. Volgens het adviesbureau zit de intelligentie van een onderneming in de combinatie van alignment (afstemming) en agility (behendigheid). “Een intelligente organisatie als Coolblue heeft informatiegebruik, het delen van inzichten en zelfsturing op het laagste niveau in de organisatie georganiseerd. Het is niet langer een handjevol managers die de organisatie stuurt, betrokkenheid is iets van de hele organisatie”, wordt de overwinning van Coolblue op de website van de Dutch BI Award toegelicht.

Over Coolblue
Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 9 fysieke winkels in Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk (BE), Lochristi (BE) en Zaventem (BE). De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen.

In 2017 behaalde het bedrijf een omzet van 1,2 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.