24
maart
2017
|
10:05
Europe/Amsterdam

Coolblue gekozen tot beste webwinkel van Nederland

Coolblue is bij de uitreiking van de Shopping Awards 2017 gekozen tot ‘Beste Webwinkel’. Voor de vierde keer in vijf jaar sleept de online retailer deze prijs (voorheen Thuiswinkel Awards) in de wacht. Coolblue viel gisteravond nog meer in de prijzen. Het publiek zorgde voor feest door Coolblue als beste Consumentenelectronica- en telecomwinkel te kiezen. Ook de jury gunde Cooblue de award voor ‘Beste Consumentenelektronica-winkel’. 

De vakjury was vooral onder de indruk van de enorme groei die Coolblue heeft doorgemaakt, de sterke combinatie van de online shop en fysieke winkels is een sterke troef. Ook is het een sterkte dat de volledige klantreis per producttype werd benadrukt.

Beginbaas Pieter Zwart van Coolblue over het winnen van de Shopping Awards: "We hebben het afgelopen jaar enorme stappen gemaakt; met CoolblueBezorgt, met de uitbreiding van de magazijnen en we hebben grote sprongen gemaakt in naamsbekendheid. Ik ben sowieso al heel trots op alle Coolblue’ers die zich hier elke dag keihard voor inzetten. Dat we deze award winnen is een groot compliment.”

Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi, en Sint-Stevens-Woluwe. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van Telefonie, Computer & Tablets over Tuin & Klussen tot Koken & Tafelen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.