Coolblue-nieuws

Coolblue introduceert tijdvak-keuze

Het e-commercebedrijf laat klanten zelf hun bezorgmoment uitkiezen

Samenvatting

Vanaf vandaag kunnen klanten tijdens het bestellen van witgoed zelf het bezorgmoment kiezen. Zo hoeft niemand meer de hele dag vrij te nemen en te wachten op de bezorging. Wanneer ze bijvoorbeeld een wasmachine bestellen, kunnen ze kiezen uit 3 verschillende tijdvakken voor de bezorging: 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Zoals klanten van Coolblue gewend zijn, geldt: vandaag besteld, morgen in huis. Niemand hoeft onnodig lang thuis te blijven wachten op de bezorging: de avond van tevoren horen klanten binnen welk uur hun bestelling geleverd wordt. Op de dag zelf krijgen klanten een sms met de bezorgtijd en worden ze een half uur voor de bezorging gebeld. De bezorgers van Coolblue installeren de nieuwe apparatuur, testen of het werkt en nemen de oude apparatuur ook meteen mee.

"Als je een wasmachine wilt bestellen, is je oude vaak net kapot gegaan. Je hebt snel een nieuwe nodig, maar dan wel wanneer het jou goed uitkomt. Daarom kunnen onze klanten vanaf vandaag zelf het bezorgmoment kiezen. Ze weten precies hoe laat we komen en hoeven niet meer de hele dag vrij te nemen. Zo kunnen we nog meer klanten blij maken,” aldus Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue.

Vandaag start Coolblue met tijdvak-keuze in Nederland. Vanaf half april wil de online retailer ook zijn Belgische klanten zelf het bezorgmoment laten kiezen.

Over Coolblue

Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 10 fysieke winkels in Eindhoven, Den Haag, Rotterdam, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Tilburg, Wilrijk (BE), Lochristi (BE) en Zaventem (BE). De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2018 behaalde het bedrijf een omzet van 1,35 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.