14
april
2017
|
14:02
Europe/Amsterdam

Coolblue wint CCDNA Award voor meest klantvriendelijke online retailer

Gisteravond sleepte Coolblue de award voor Meest Klantvriendelijke Bedrijf van Nederland in de wacht op de Customer Centric DNA awarduitreiking in de Fabrique in Utrecht. In de categorie 'online retail' eindigde Coolblue op de eerste plaats.

In een uitvoerige benchmarkstudie van Novio Research hebben meer dan 13.000 klanten aangegeven hoe klantgericht zij bedrijven vinden. Loyaliteit, de sterkte van het merk en natuurlijk de prestaties van het bedrijf werden onderzocht.

Coolblue heeft, net als de twee voorgaande jaren, bewezen dat zij in staat is de klant centraal te stellen, door écht te luisteren en op basis van het persoonlijke verhaal van de klant verder te handelen. De verzamelde klantverhalen over ervaringen met Coolblue toonden dat ook duidelijk aan.

"Wat ik het mooie vind aan deze prijs is dat de stem van de klant in dit benchmarkonderzoek het belangrijkst is geweest. We zijn trots dat we dit jaar weer als beste uit de bus zijn gekomen," aldus Kay Dieke, Manager Tevreden Klanten.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.